Halverwege mijn Australië-avontuur! - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Eline Uijtewaal - WaarBenJij.nu Halverwege mijn Australië-avontuur! - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Eline Uijtewaal - WaarBenJij.nu

Halverwege mijn Australië-avontuur!

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

07 Maart 2014 | Australië, Rockhampton

In Noosa kwam ik écht helemaal in de het backpackersritme! In de vier dagen die ik er was, ontmoette ik 6 "gelegenheidsvrienden", ofterwijl mensen met wie ik slechts een dag- of avond mee doorbracht.

Het hostel organiseerde iedere dag een gratis activiteit, dus ik schreef me (backpacker als ik ben) gelijk in om dag 1 naar de lokale markt te gaan. Van de zes meiden die meegingen, reisde er net als ik, nog een meisje alleen, dus we trokken die dag samen op, snuffelend over de markt en uiteindelijk onszelf trakterend op een heerlijke Chai Latte.
'S avonds werden we door het hostel naar een punt gebracht waar we mooi uitzicht op de zonsondergang hadden. Inmiddels had ik twee Duitse vrienden gemaakt (Duitsers zijn hier óveral), en na het eten besloten we naar het strand te wandelen. Met een heerlijk ijsje erbij, zaten we onder de pikzwarte hemel naar de (vallende!) sterren te kijken en te fantaseren of er aliens bestonden. Betoverend!

De tweede dag deed ik met het hostel een prachtige wandeling langs de kust en langs de rand van het national park. De jongen van het hostel bracht ons naar een speciaal plekje; "the rockpool". Een soort zwembadje, dat was ontstaan door de golven water die de holte tussen de rotsen vulde. Er was zelfs koraal in die poel! Een supermooi plekje waar je zó langs zou lopen als je er niet van af weet. De jongen was er zelf ook nog steeds van onder de indruk, hij bleef maar zeggen; "It's just focking amazing, I could stay here forever, this is sick!"

Vrijdag zocht ik zelf wat avontuur op. Ik ging een kanotour doen over de Everglades; zeer zuiver water, dat zo donker van kleur is, dat het net spiegels lijken als het windstil is. We vertrokken met een boot, met 6 backpackers die gingen kanoën, en 18 leden van de bejaardesoos. Onze gezichten hebben vast heel grappig hebben gestaan toen de bus met oudjes voor kwam rijden en wij allemaal dachten; "gaan zíj óók kanoën??!!" (Nee tuurlijk niet, sommige kwamen amper de boot in!). Wij backpackers werden na de "morning tea" de kanoës ingezet, en we pedelde langs de mooie mangrovebossen tot we bij het punt aankwamen waar we een gezamelijke Australische BBQ hadden! Jammie, vers vlees en vis! De heerlijke geur trok ook een mega- reptiel aan waardoor enkele meiden gillend op de tafel gingen staan tot de gids het reptiel wegjaagde. Na de BBQ pedelde we weer terug, tot we ons weer konden voegen bij de 18 anderen. Een topdag met mooie Australische natuur om me heen, en een vierde "eendagsvriend" in Noosa, die ik op mijn volgende bestemming weer tegenkwam.

Mijn laatste dag wilde ik nog een keertje naar het national park om wat meer van het park te zien. Bij het ontbijt ontmoette ik twee Engelse broers die zich aansloten bij mijn plannen. Als drie nerds liepen we genietend rond door het bos, genietend van de tropische begroeiing en omhoog kijkend of er Koala's waren, en later zittend op de rotsen bij het strand. Na het koken hadden we een groepje van 7 man om buiten nog wat te kletsen en drinken.

De volgende halte; "Rainbowbeach", daar werd ik samen met een enorme groep backpackers voorbereid op de 3 daagse eilandtour "Fraser Island", die de volgende dag zou starten. We werden opgedeeld in vier groepen van 8 personen. Iedere groep kreeg een eigen 4-wieldrive waarin we omstebeurt in konden rijden (helaas had ik geen rijbewijs meegenomen), en we kregen kisten met eten voor de komende dagen. Een beetje verveelt keken we allemaal naar de veiligheidsinstructiefilm van 45 minuten, en luisterde we maar de uitleg en instructies over de auto's, de dingo's (wilde honden) en het ecosysteem (Australië is opgeruimd, veilig en gestructureerd).
Eenmaal in de jeeps de volgende dag, werd al snel duidelijk dat de instructies geen overbezorgd gedoe was, want binnen de eerste 10 minuten op het eiland, stuitte we op een jeep (andere groep) die in het zand was gaan slippen en tegen een boom was gereden! Geen gewonden, maar wel was hierna opperste concentratie in de auto, want brokken maken terwijl je nog geen 5 kilometer hebt gereden, is wel erg zuur! Via een walkie talkie leidde de gids in de voorste auto ons door het mulle zand, langs de golven die het strand op rolde en de hobbelige padden met stenen. Ik genoot op en top van de spannende en avontuurlijke ritten over het onbewoonde eiland; geen verharde wegen, slechts wat weggekapte bomen in het bos, en het dwingende advies om 's nachts met minstens 3 personen op pad te gaan wanneer je naar het strand wilde, vanwege de Dingo's die soms mensen aanvallen!

Het avontuur voelde als een scoutingkampavontuur op Ibiza. Het scoutinggedeelte doordat we in kleine koepeltentjes op rubbermatjes sliepen, zelf ons eten kookte in de buitenkeuken, en 's avonds ons eigen kampvuur maakte. Het Ibizagedeelte was het witte strand waar we over reden, de adembenemende sterrenhemel, de twee Engelse meisjes die pas-out in de wc lagen terwijl ik mijn tandenpoetste, en het meisje dat om half vier 's nachts dronken voor mijn tentdeur zat omdat ze bleef beweren dat het háár tent was.

Mijn groepje was oké, maar had weinig klik met hen doordat ze, zoals ik wel vaker merk bij Engelse, weinig mixen met mensen uit andere landen. Ik was daarom blij dat ik de tweede avond meer gelegenheid kreeg om te mixen met andere groepen. De derde dag ontmoette ik twee meiden die me meevroegen om bij terugkomst uit eten te gaan. Uiteindelijk gingen we met 10 man pizza eten! Het voelde zo fijn om fris gewassen, zonder zand in de oren weer omringd te zijn met mensen die wél openstaan voor nieuw contacten!

Aangezien ik toch wel een dorpsmeisje blijk te zijn, had ik besloten mijn tijd tot mijn volgende tour, te besteden op een minder toeristische bestemming. Ik zit op dit moment in de bus op weg naar Rockhampton, waar ik 1 nachtje slaap en morgenochtend om half 7 wordt opgehaald om 2 uur landinwaarts te rijden voor een farmstay van 3 dagen (een boerderij dus)! Ik zal de komende dagen lekker "outback" doorbrengen met paardrijden, koeien melken en motorrijden!

Dikke kus, en tot het volgende verslag!

  • 07 Maart 2014 - 08:02

    Kitty:

    Lieve Eline,

    Jij bent echt een geboren backpacker!!! Wow, wat doe je veel en je staat open voor alles. Ben je ook al van die mensen tegen gekomen die dan zeggen: oh my god, give me your email. We have to stay in contact! En dat jij denkt: jaja, whatever. I don't think so:-).

    Have fun meissie. Tijd gaat zo snel!

    Liefs

  • 07 Maart 2014 - 20:07

    Marloes:

    Lieve meid van me,

    Je doet het top hoor.
    Wat een avonturen elke keer weer, je weet het zo te beschrijven dat als ik mijn ogen dicht doe ik helemaal met je meereis.
    Ik weet dat je het ook af en toe moeilijk hebt maar je laat zien dat je doorzettingsvermogen hebt en heel veel inzicht in jezelf.
    TOP hoor, doe ook alleen wat goed voelt en laat de andere hun dronken gang maar gaan.
    Jij weet wat wel en niet goed voelt en daar gaat het om.
    Gelukkig dat je ook veel mooie momenten meemaakt en het is een rugzak vol ervaringen die je mee terug neemt.Nog vier volle weken om te genieten en je te verbazen.
    Kies voor de rustige hostels en maak het jezelf niet al te moeilijk. HEEEEEEEEl VEEEEEl plezier en reis veilig verder. Heel veel dikke knuffels en kussen van ons, je paps en mams

  • 07 Maart 2014 - 20:59

    Jan:

    hoi mop,

    Fijn om te horen dat je het nu helemaal naar je zin hebt, je hebt al zoveel meegemaakt en je er doorheen geslagen, toppie.Het is voor het thuisfront mooi om te lezen hoe je je ervaringen op papier zet en dingen al weet te relativeren.We zijn super trots op je en zo te lezen kom je over een paar weken thuis met een enorme
    bagage. Ik kwam meneer van Vught tegen hij vroeg naar je en ik moest je de groeten doen, bij deze.Nog een paar mooie weken en genieten met je mee.

    Toi Toi.

  • 08 Maart 2014 - 16:55

    Marcel En Gerda:

    Dag lieve schat, allereerst bedankt voor je kaart blijft toch altijd leuk in een tijd van veranderende media. Wij kunnen je vertellen dat we een kleindochter rijker zijn. Wellicht dat Melanie je er meer over zal vertellen, dus zal ik nog niet alles verklappen. Fantastisch om de verhalen te lezen en de bijbehorende foto's te zien. Je doet op deze manier een schat aan ervaring op, blijf ervan genieten en let goed op jezelf. Wij volgen met nieuwsgierigheid je avonturen.
    Dikke knuffel Gerda en Marcel

  • 09 Maart 2014 - 22:29

    Maria Paulus:

    Hoi Eline, wat goed dat je onder alle omstandigheden je zelf blijft en je verstand gebruikt.Want het is makkelijk als je ver weg in totaal nieuwe omstandigheden bent, dat je je ongewild mee laat slepen door andere mensen of omstandigheden. Je hebt weer fantastisch natuurschoon gezien en veel mensenkennis opgedaan, dat neemt niemand je nog af. Geniet volop, maak veel leuke dingen mee, dan kan je andere mensen laten genieten van alles wat je hebt meegemaakt, Veel plezier, liefs Maria

  • 11 Maart 2014 - 15:24

    Sophie:

    Dag lieve schat,

    Wat een avontuur weer! Je beschrijft het inderdaad zodat iedereen die je verslag leest ook 'meereist'. Ik heb echt veel bewondering voor je hoe je het doet ook al zijn er momenten dat het niet zo leuk is. Maar je maakt er volgens mij echt een topreis van waar je zo van hebt gedroomd. En wat heb je lieve en o zo trotse moeder! Ik vind de foto's echt prachtig!

    Geniet nog een maand van al het moois!

    Dikke kussss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 10404

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 08 April 2014

Indonesie en Australie

Landen bezocht: