Ik droom mijn droom - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Eline Uijtewaal - WaarBenJij.nu Ik droom mijn droom - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Eline Uijtewaal - WaarBenJij.nu

Ik droom mijn droom

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

08 Januari 2014 | Indonesië, Sanur

Het avontuur is sinds maandag begonnen en de realiteit dat ik hier nu echt ben begint nu langzaam te komen.

Na een lange vlucht, die eigenlijk best snel ging met disneyfilms, vliegtuigmaaltijden, voorpret en het uitpakken van lieve cadeautjes, kwamen we na een reis van ongeveer 20 uur aan op Bali en meteen een flashback van toen ik in Thailand was; een politieman die vroeg waar we vandaan kwamen en of we al getrouwd waren (ik snapte opeens de bedoeling van de ring, mama en Fabian, hij werkte goed), taximannen die op je afstormen, overal scooters, chaotisch verkeer, salamanders op de badkamermuur en een kakkerlak op de weg! We vonden ons hostel vrij snel, ondanks dat we ergens in een dorpje een smal steegje door moesten en heel wat trappen omhoog moesten nemen om er te komen. Dankzij goed speurwerk op internet hebben we een voordelig maar prachtig hostel, boven op een heuvel waardoor we uitkijken op de zee en bananenbomen!

In de avond werden door de jongen van het hostel, achterop de scooter (eenmalig hoor mams;) naar het dorp gebracht zodat we heerlijk Indonesisch konden gaan eten. Terugweg liepen we mee met een oudere dame die ook in ons hostel verblijft.

Ik zeg altijd dat op reis gaan iets anders is dan op vakantie gaan. Reizen dan ga je naar onbekende bestemmingen, leer je compleet andere culturen en bevolking kennen en ben je vooral op zoek naar geheel nieuwe ervaringen. Op vakantie dan hou je het wat rustiger en veiliger en zoek je vooral de bekende ontspanning op van het strand. Nou de reis begon op dag één, nadat we flink hadden biigeslapen, als een vakantie; zon, warmte, zee, strand, niksdoen, heerlijk eten en 'niksmoeten'. Nu ook nog even de luxe van een kamer voor onszelf, in tegenstelling tot de 10-persoonskamers waar ik in Australië zal gaan verblijven!

Vanavond hebben we plannetjes gemaakt voor de komende dagen, die lees je een andere keer!

Slaap lekker!

  • 08 Januari 2014 - 15:42

    Jade :

    'N bijzondere REIS gewenst!

  • 08 Januari 2014 - 16:36

    Jan:

    Hoi Mop, dat klinkt al heel goed, lekker warm en oosterse uitstraling. Je ziet nu al het nut in van het reispakket dat je hebt meegekregen. Geniet!!!

  • 08 Januari 2014 - 17:06

    Marloes Uijtewaal:

    Hoi mop,

    Ik zit helemaal te stralen achter de p.c als ik jouw verhalen zo lees.
    Het lijkt mij heerlijk die zon, zee, en eet momenten.
    Ik ben blij dat je het verhaal achter de ring snapt en ook dat je weet waar die vandaan komt...... maar ja, je was zelf de aangever dus ik kon de inkopper zijn. Meid maak er wat moois van en laat ons meegenieten met je verslagen.
    Veel liefs van mij.

  • 08 Januari 2014 - 19:54

    Monique:

    Hoi Eline,
    Pas twee verhalen gelezen en ben nu al gezond jaloers op je. Geniet van het begin tot het eind van je avontuur want voor je het weet heb je een veertig urige werkweek:-(
    Reizen en vakantie houden in één trip lijkt mij een leuke opgave veel plezier en dikke kus.

    P.s Fabian we denken ook aan jou hoor.

    Liefs Monique

  • 08 Januari 2014 - 20:00

    Marta:

    Lieve Eline, veel succes in het verdere reis en verkennen van deze nieuwe wereld.

  • 09 Januari 2014 - 09:24

    Frances:

    Hoi lieve Elien,

    Klinkt al goed en heerlijk om zo te beginnen haha! Geniet er lekker van meiden!

    xxx

  • 12 Januari 2014 - 11:26

    Anne, John, Marja, Floor:

    Gefeliciteerd met je verjaardag we zouden je graag een kadootje willen brengen veel plezier en geniet er van xxx anne marja john en floor

  • 13 Januari 2014 - 16:38

    Lidwina:

    Dag lieve Eline,

    We hebben natuurlijk geproost op jouw gezond; hadden we tenminste ook weer een reden voor een wijntje. Dus nog van harte en een spetterend nieuw levensjaar. Kan niet mooier starten dan nu daar in de warmte. Leuk alle bekende namen al te lezen. Albert en in ik waren hier een aantal jaren geleden ook in dezelfde periode. Vast en zeker ff omschakelen met de warmte en vochtigheid denk ik.
    We zijn benieuwd naar het vervolg. Kus Lidwina Albert

  • 14 Januari 2014 - 19:01

    Fabian Van Dommelen:

    Hoi lieverd van me!

    Klinkt allemaal heel goed ben heel benieuwd naar meer verhalen van je! en gelukkig hoor ik ze ook via skype!;)
    Dankje Monique! gaat allemaal goed komen (ben wel blij als het 6 April is haha!)

    Liefs Fabian


  • 16 Maart 2014 - 19:32

    Lidwina Van Dam:

    Dag lieve Eline, via de app's van je moeder ben ik weer helemaal bij en ik constateer dat ik toch enigszins jaloers word van al je spannende verhalen en stoere ervaringen op vooral de schepen! Hoewel ik ben niet zo'n bootzitter dus ik weet niet of ik dit ambieer. De weken vliegen al weer om voor jou en voor je het weet zit je weer in het ritme van alledag, dus...... nog een poosje je helemaal afsluiten van dat hollandse geneuzel en vooral veel reiservaringen met onze delen, liefs, xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 10417

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 08 April 2014

Indonesie en Australie

Landen bezocht: